Julskinka och senap


Häromdagen griljerade vi vår färdigkokta julskinka.
Den var rätt stor för att vara liten. Drygt 2kg.
Vi beslutade ganska snart att vi skulle fixa iordning halva.
För helt fiffigt nog så kunde man ju frysa in resten,
då den bara håller en vecka i kylen annars.
Oj vad vi tyckte vi var smarta då.
Tji fick vi!! Grisarslet är nästan slut så då blir det att göra om hela proceduren igen.
Misstänker rätt hårt att vi tom. behöver köpa en till skinka den här julen :)



Jag föredrar hårt. Medans Danne föredrar mjukt. Logiskt
Bröd menar jag såklart



Jag älskar senap. Danne hatar det.
Intressant info eller hur?
Dijon var lite för smakrikt för att kunna dränka skinkan i.



Så då köpte jag slotts orginal. Vilken miss. 
Den smakade ju istället för lite.
Jag får helt enkelt shoppa senap nr 3 snarast.
Tips??

:D







Kommentarer
Postat av: Rebecka

Blanda de två senapssorterna tillsammans och vips så har du ditt efterlängtade mellanting- förhoppningsvis...;P

Håååååårt skare va! Jag menar såklart bröd jag med... O:)

2010-12-20 @ 00:22:43
Postat av: louise

haha jag tänkte faktiskt den tanken. Men jag var mer ute efter ett nytt tips. Typ västerviks senap? stark? något speciellt märke.. äh vet inte. ska provblanda imorgon ;9

2010-12-20 @ 19:42:37
URL: http://louiseomalltochinget.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0