helgen som gått med avslut idag


Den här helgen har jag hunnit med inte bara en utan två kräftskivor!
För bara något år sen åt jag inte ens skaldjur,
men det sägs ju att smaklökarna ändras med åren?!
Hur som kräftorna var smaskens och sällskapet ypperligt!

Det här med två dagars festande är dock verkligen inte min grej.
Inte för att jag var speciellt på lyset i fredags men nubbarna som
liksom "hör till" en kräftskiva var noll lockande igår på fest nr 2.
Inte för att dom någonsin är det iofs. men i fredags köpte jag
konceptet och snapsvisorna är faktiskt en liten del av charmen med det hela?
Nåväl gårdagen var villket som verkligen trevligoch värdinnan hade
lyckats styra upp det hela riktigt ordentligt
trots att hon kom på idén dagen innan, haha!
Men spontana påhitt är nästan de allra bästa?!
Måste erkänna att jag sörjde den förlorade sommaren
när jag knata hem i shorts och uppäckte att jag verkligen frös.

Nu är det söndag och jag har redan diskat, städat, plockat,
dammsugit och vart allmänt duktig!
Känns bra
:)
Nu ska jag laga köttfärspaj till lunch,
mummsfillibabba va?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0