müsli smakar isolering


Inte för att jag någonsin smakat på isolering.
Men kan tänka mig att det smakar som müsli.
Eller smakar müsli kanske mer som gnagarmat?
Är ju lite likt sånt som man matade sina möss med när man var liten.
Medans pappa tappert käkade müsli när jag och syster var små så
mumsade vi på kalaspuffar alternativt frosties.
(rostade mackor med kalle anka marmelad och oboy till)
När man växt upp med sådan sockerbomb till frukost så måste jag medge att det inte är det lättaste att vända 360grader om och försöka finna njutningen med nyttig frukost.

På sista tiden så har jag glatt ätit knäckemackor med keso och skinka :D
Det är huuur gott som helst!!
Men känns ju lite robinsonaktigt att äta samma sak om och om igen VARJE morgon.
Mellan varven har det då blivit smoothie eller yoghurt med Kellogs K och frukt.

Nu till saken.

Visst Kelloggs Special K är uppenbart nyttigare än urtidens frosties.
Men inte lika nyttigt som müsli.
Satans påhitt som jag som ni kanske förstått inte diggar sådär superduperhoppahögt mycket.
MEN
Skamm den som ger sig.
Min sambo är ju då herr nyttigfukost himself.
Tröttsamt.
Men han äter gladeligen havregrynsgröt medans jag får kvälvningar bara av tanken.
Dessutom äter han mer än gärna müsli.
Visst vore det enkelt och skafferibesparande om jag åt detsamma?

Sagt och gjort.

Förra veckan började jag succesivt späda ut mina Special K med hans nedrans müsli.

Imorse blev det bara müsli!!
Stolt som få är jag.

Det här är en müsli som faktiskt inte är superduperultratorr



Nyttig? Check!

Kommentarer
Postat av: Linette

Den där med äpple och kanelsmak är riktigt god till vaniljyoghurt ;)

Själv sitter jag och äter frukost i form av toblerone...man tager vad man haver!

2011-02-09 @ 08:19:53
URL: http://linettesblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0