joggingskor vs. prinsessskumm

Jag försöker intala mig själv att det vore sjukt trevligt med en promenad såhär mitt i vintern.
I mina tankar var jag redan ute och gick medans jag andades in den uppfriskande kyliga luften. 
När jag kom hem skulle jag krypa ner i ett varmt bad med någon gammal bilaga och bara ligga och bubbla och låta timmarna gå. Den tanken var en bra tanke.
Men oxå bara en tanke. Desto mer jag tänkte att jag borde klä på mig och starta dagen utomhus desto mer började jag tänka på badkaret. Så nu gör jag det. Jag häller upp ett badkar och struntar i vintern.
Vem vet kanske får jag ny eneri om någon timma och hoppar i mina joggingskor.
Promenaden kanske blir av. Men inte innan jag har badat badkar,
det är en sak som är säker.
Jag ska krypa ner i badet nu och ha i alldeles för mycket prinsessskumm.
Inte lika nyttigt som en promenad men hälsofrämjande? ja absolut :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0