Löss

I tidigare inlägg nämnde jag löss.


Jag ska erkänna att jag hade löss i min ungdom haha 
Agda 83 has spoken.
Nä men för ca 20år sedan så det var lääääängesen.
JAG MINNS DET DOCK SOM IGÅR

Mamma fick lite småpanik då hon aldrig haft det själv.
Så snabbare än snabbast så hade hon inskaffat lusmedel,
tjoffat in det i mitt och lillasysters hår.
För att sedan placera oss i trappuppgången..
Medan hon SANERADE lägenheten.
HAHA hon tvättade allt som hon kom åt.
Alla sängkläder, gardiner och sist men inte minst 
ALLA VÅRA GOSEDJUR!!

Där började traumatiseringen.
Jag hade en rosa Nalle som hette Nalle Maja.
När vi fick följa med ner sista omgången till tvättstugan så möttes jag av en horribel blick.
Nalle Maja snurrade runt runt runt i tvättmaskinen.
Jag fick PANIK! Mamma dränkte ju henne.,
Jag grät och när hon kom ut så var det fort ut med henne i dockvagnen.
Jag sprang runt som en vettvilling för att hon skulle få luft.
Ett mirakel hände!! Hon andades.
Nalle maja överlevde och mina tårar torkade.

Slutet gått allting gått.

Men för att ni inte ska drabbas av samma panik så överlever inte löss utan ett stackars huvud att bita på åtminstone inte längre än 24h.
Så lusmedel och luskam ska räcka.
Att tvätta allt i hela lägenheten är inte nödvändigt.

För vidare info:

http://www.lusguiden.se/om-loss/om-loss/






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0