winter´s bone

Nu är vi nyligen hemkomna från filmstaden.
Vi såg Winter´s bone. Det var en drama film om en 17 årig tjej som tar hand om sina småsyskon och sin sjuka mamma. De är fattiga och den stora frågan är vart är deras pappa?
Då han vart kallad till rättegång och inte dök upp så ser familjens framtid inte ljus ut.
Huset och marken användes nämnligen som borgens lösen.
Så nu måste flickan hitta hennes pappa död eller levande för att få bo kvar i huset.

Som ni hör så är det en väldigt dyster film. Inte i närheten av en feel good film..
Men med det sagt så var den absolut inte dålig.



Det var en sådan film som får en att uppskatta det liv man har.
Jag är lyckligt lottad och den tanken tar jag med mig när jag går och lägger mig ikväll.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0