Den nakna sanningen del 2



Fortsätter om lite info om MIG (det är ju trots allt MIN blogg).
Tänkte erkänna en av mina laster denna gång.
Dum dum dum det är OST, jag älskar ost!
I alla dess former, ostbågar fast cheezballs är ännu godare, chevré,
präst, grevé, feta, parmesan, ädelostsåser, min favorit four cheeses



(som jag i skrivande stund har i min lasagne som är i ugnen),
friterad ost, cheddar, ostdipper m.m. listan tar typ aldrig slut,
men ni fattar vinken mmm can´t get enough
:)

Bland allt smarrigt som finns på plcokbrickor av alla dess slag,
så är osten alltid något av ett guldkorn



I toasts så är nog chevré en klar vinnare då jag gillar ost som smakar!
Visst mozzarella och brie går oxå ner, men nej det är inga favoriter.
Det ska vara lagrat med massa smak!
På mina smörgåsar eller varför inte på hemlagad pizza så väljer jag hemskt gärna
västerbottenost eller en långlagrad prästost. Smaskens!
Hushållsost är med andra ord inget som finns hemma i vår kyl.



Det här är nog min favoritfeta!
Fast om man har möjlighet så ska man shoppa feta
Ali Baba eller liknande butik, där man kan köpa den i charkdelen
per hg. Brukar vara riktiga vinnare.

Ost är väl inte det allra bästa för midjemåttet,
men vad sjutton det är inte lika illa som att vara
jordens godisråtta?!
Right?



Ost är väl ändå bra fetter? Som lax och avocado tex?!
Man kan ju alltid hoppas iallafall
;p

Nu fick äggklockan fnatt,
vilket betyder att min ostiga lasagne är färdig!!
wihoooo.

say cheeeeeese



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0