tröttsamma soffa



Det finns inte ord för hur trött jag är på vår soffa.

Kuddarna glider isär mest hela tiden men det är inte det som stör mig mest.
Soffan är så missanpassad! Den matchar inte in överhuvudtaget, och den är typisk.
Jag köpte den för x antal år sen och var sååå nöjd då.
Det var ju en soffa man aldrig skulle tröttna på och hör på det här,
den troddes alltid vara modern?!
JAAA det är en gråsvart divansoffa. Tråkigt så in i bomben!!
Nu när det mesta äntligen börjar bli vitt här hemma så känns den bara
fruktansvärt fel
:(
En gång i tiden så hade jag en vit soffa och fy vilket meck det är egentligen
(jag gillar att kunna äta eller dricka något i soffan utan att sitta på nålar)
dessutom så färgar nya jeans och man kan liksom aldrig slappna av helt va?
Tvättbar klädsel i all sin glans, men det blir ändå ett projekt.
Av, på, tvätta, hänga, skrynkligt.
Men! Vitt ska det vara
:)
Jag suktar så jag dör,
har letat soffa nu på diverse hemsidor.
Finns en hel del tjusiga, men de flesta är just bara vita.
En soffa i sig är sällan fin, eller är jag knäpp nu?
Jovisst jag tycker om eketorp soffan från IKEA precis som så många andra.
Men jag har bestämt mig för att jag inte vill ha ett "IKEA hem"
absolut en sak här och där, men då vi redan har en sådan fotölj så känner jag att
enough is enough.
Tycker om att blanda lite och att saker inte nödvändigtvis måste "höra ihop"
utan bara passa ihop, eller varför inte lite snyggt missmatcha?
Nytt med gammalt så länge det är vitt

:)
Klingar fint eller hur?
Nu till avslöjandet ba ba baaaam
jag har en plan, å en sådan plan sedan
känner mig för tillfället löjligt nöjd
(får se hur länge det håller)
jag vill inte ha någon soffa alls!!
Vi ska sitta på golvet hädanefter..
eller inte.
Men hör på det här då, en dagbädd
:D
Hur fint blir inte det dåå??? Suuuuuuperfint tror jag


Tänk den här vackra dagbädden med massa stora fina vita kuddar,
ett virkat överkast och en mysig pläd?

ååååå vilken "soff"potatis jag kommer bli då!
Ler lite av bara tanken, vill shoppa den nu nu nu.



googlade runt lite och, woilla!!
Finns ju mängder med folk som har dagbäddar som soffa.
Tjusigt värre va?



Jag tror att jag dog och kom till himmelen

Kommentarer
Postat av: Gabbe

Sånt skulle jag också vilja ha =O!!



Hoppas det här inte tas som något onödigt..o.o.

för då ber jag verkligen om ursäkt..

Hej!

Jag är med i en fototävling som jag skrivit om i min blogg, om ni tycker om min bild får ni jättte gärna rösta på mig ^^

Jag kommer länka alla som har röstat på mig som ett tack och för att visa min tacksamhet, inte för att locka folk att rösta på mig =) (Jag är nummer 5)

Kramar!

Derektlänkning till tävlingen: http://nightmarecandyy.blogg.se/2011/july/rosta-pa-din-favorit.html#comment

2011-07-19 @ 21:40:11
URL: http://gabbesketch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0