drömmen om ett finare hår

Det går någon reklam på tv för tillfället om att vi gör ALLT för ett bättre hår. Tills den dagen då det inte gör som vi vill längre.. skadat hår jadda jadda jadda.
Jojo. Visst mitt hår är säkerligen skadat. Har fått höra att jag har väldigt mpnga hårstrån men att dom är tunna.
Klenbyggen skulle jag kalla dom :mad:

Men nu är det ju inte det jag är mest pissed off på. Utan att jag är så äckligt trött på min hårfärg.
Jag vet jag har sagt det och jag säger det igen.
Nu tänker ni säkert men sluta bjäbba och gör något åt det då!! Färga döööh?!!
Jo visst visst om det vore såå enkelt.
Jag har googlat tills mina ögon blivit fyrkantiga.
Är ju ute efter mörkare slingor eller i annat fall en mörkare askblond färg istället för min nuvarande guldlocksblähfärg
men tipsen varnar för att mitt hår kommer bli grönt?
Rent krasst så vore det ännu värre än mitt nuvarande?! 
you see?? PROBLEM.
att det måste pigmenteras hit och dit och oj vad alla vet utom jag.
prova kastanj, nej ljusbrunt, nej inte ask, tona färga inte!! aaaaaaaahhhhh panik.
ckokladschampoo?? som såklart inte säljs i sverige.
I annat fall kan det bli grått.
Been there done that, inte kul nej nej inte ett dugg.
Cruella De Ville är död och begraven för min del.
Usch gråter nästan när jag tänker på det..
Fast det allra största problemet är då att få mitt löshår i samma färg som mitt? :S
borde kanske beställa ett nytt och färga mitt hår efter det??
Alltså jag blir helt hysterisk av det här ilands problemet.

Jag har en vän som inte skyr några medel när det kommer till att färga håret.
Hon färgar håret som vissa av oss byter lakan.
Men det hon har som inte jag har är ett mirakelhår.
Det tål färgning på färgning på färgning..
helt otroligt!
Mitt skulle fallit av för längesen om jag hade experimenterat så med det.

Inatt drömde jag att denna vän skulle hjälpa mig med mitt hår.
Hon var trött på tjatet och gjorde slag i saken.
AAAHHHHH
Svarta slingor. MASSA svarta slingor.
Mardröm.
Jag vaknade och trodde jag hade fått en ny feberattack.




die goldilocks


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0