livrädd för örter

Det här visste ni kanske inte om mig men jag verkligen avskyr örter.
Vissa av dom är jag dessutom rädd för.
Jag ljuger faktiskt inte när jag säger att jag drömt mardrömmar
om att jag blivit jagad av olika örter!!
Mina värsta är timjan, rosmarin och persilja.

Om dill är en ört?! vilket det säkerligen är så faller denna och kanske även fler ur denna skämmande kategori.
Dill är ett undantag. Det är gott.
Jag brukar försöka komma ihåg att be om örtlösa rätter då jag är ute och äter men ibland glöms det bort och katastrofen är ett faktum.

Det är inte ofta jag köper pizza men det händer.
Då oftast i ett bräckligt skick pga. bakfylla eller sjukdom.
Oregano. Usch hemska hemska ört,
som kan förstöra en fullkomligt godkänd fettdrypande pizza på mindre än ett ögonblick.
Örter är ett rent helvete att försöka pilla bort då de oftast är hackade till en förbannelse :mad:

Men det som är mest synd med hela min örtfobi är nog ändå att jag älskar tanken av att ha örter i köksfönstret.
Det är sååå fint :D



kanske skulle ta och fixa det ändå??

Kan ju välja att ha dill, gräslök och hmmmm.. 1 till??



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0