tur att man är så positiv

Som ni kanske förstått så började den här dagen HELT fel.
Mardrömmar och alldeles för få timmars sömn.
Nog om det solen lös ute och våren var ju trots nattens snö ändå här :D

Eller hur?! AAA vi säger så. Nu är det vår :) spikat! känns bra.

Fick runt lunchtid ett samtal som jag trodde var kort och gott.
Hoppade glatt in i duschen med den tanken,
att samtalet hade gått fort och att jag hade all tid i världen att ligga å plaska i badet.
Så var det självklart inte.
När jag tyckte att jag var lagom skrynklig så inser jag att jag börjar jobba om typ 20min.
Oooooopsi.
Slängde på mig kläder och snabba mig som sjutton.

På jobbet (Espresso House) så möts jag av en superstressad långtidspraktikant,
en alltiallofixar platschef som står med espressomaskinen isärplockad och med en tillfällig bekymmersrynka!

Vad händer kan man då undra.
Jo det ska jag berätta.
Espressomaskinen har såklart bestämt sig för att ta sjukdag.
Inte idag! Det var nyss löning och folk vill dricka ännu mer latte än vanligt.

Måste jag förklara vidare varför det här har vart en kaotisk dag?
Nä jag förstod det.
Nu ska jag möta upp mina vänner på ett glas vin.
Ett.
Afterwork.

Tjing hörs senare.

p.s kul att så många hittat hit! Det glädjer mig :D
välkomna åter d.s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0