det var det värsta jag hört!



Ikväll frågade en tant mig på jobbet (Olearys) vart jag lärt mig alla drinkar.
Jag svarade uppriktigt -en gång i tiden på Frimis (mitt första barjobb) :)
Då la hon till -du kan ju inte vara så gammal.
I mina öron lät det som om hon trodde att jag var tonåring
och tyckte jag var stenball som kunde svänga ihop en bloody mary och white russian.
Inga komplicerade drinkar alls men tanter i allmänhet kan impas av det lilla.
Nåväl, jag kontrade med att säga att jag nog några år äldre att hon trodde.
Det hela ledde till en konversation och jag manade på henne att gissa min ålder.
Vilket jag fick ÅNGRA något brutalt.
Hon gissade på 39!!!
Hör den?? När jag insåg att jag inte hört fel så började det nästan bränna i tårkanalerna.
Värre blev det. Hon skoja inte och var helt seriös när hon sedan gissade på 32.
Skjut mig kände jag och klämde sårat fram ett - jag är nyss fyllda 26.
Här har man redan ålderskomplex. Det i sig är ju sjukt.
Men jag tror jag stannat på 22, känner mig inte en dag äldre.
Trist att veta att så är inte fallet.
Nu är jag som tidigare nämnt vuxen enligt SJ.
Fullt pris ska betalas, här var man ingen ungdom längre!
Till råga på allt så behövde jag inte visa leg på systemet idag :(
Antirynk kräm ska man tydligen börja med runt 25 i förebyggande syfte,
vilket jag inte har gjort.
Tydligare kan det inte bli att jag borde gjort just det.
Svordomsvisan går på repeat i min skalle när jag tänker på det hela :mad:


Jag tröstar mig med att det hänt att jag inte fått köpa en trisslott på senare tid
då åldersgränsen är 18 på spel och jag inte hade med mitt leg.
Det är lugnt! Om det så hade vart storkovan på lotten så var det värt ändå,
jag log som om jag vunnit miljoners när jag knalla ut där utan lott :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0