massa vitt, en gnutta rött och lite svart



Köket vårt har idag berövats på allt som inte var vitt, rött eller svart.
Det vill säga alla pastellfärger som av oförklarig anledning överlevt hösten.
Har på senare år börjat årstidspiffa och inte ha samma året om.
På sommaren får det gärna vara lite ljusa färger, blommigt och snittblommor.
Hösten pyntas förslagsvis med lite murrigare krukväxter,
äpplen, kvistar och varför inte några löv i vackra färger.
Såklart så behåller jag alltid min vita bas!
Dock så hoppade jag över att enbart adventspynta just nu
utan gick direkt på julpyntet
Köket fick sig en skvätt rött i form av bakdukar, grytlappar,
servetter, bakformar och någon enstaka tomte.
Men mycket är som ni kan gissa fortfarande vitt.
Men jag måste erkänna att jag trivs konstigt nog med det röda.
Känns juligt såklart och påminner om när man var liten
då det julpyntades ordentligt hemma.
I sovrummet blev det änsålänge bara en vit stjärna i fönstret
och vardagsrummet fick vitt pynt i form av
änglar, nissar och ljuslyktor.

Det känns trivsamt och superfint
men nu fick jag otrolig mersmak på julen!
Vill bara vara hemma, pyssla, baka
och allt som hör till.
Nästa lediga dag som kommer så smäller det
med lussebullar, knäck och pepparkakor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0