nog får vara nog



Det har vart en långdragen jakt på vinterjacka.
Många timmars strosande på stan, in och ut i varenda butik!
Jag har förutom allt detta strosande även klickat runt på
alltför många hemsidor i jakt på den perfekta jackan.
Helst av allt ville jag ha en varm täckjacka (ej dun)
med vit fårskinnsimitation i en superstor luva,
den skulle vara i en rak modell som slutar nedanför rumpan
med stora mysiga fickor.
Färgvalen var från början svart, marin eller grön.
Men marint skulle karln min troligtvis ha
och jag vill inte ha en matchande jacka,
likt ett pensionärspar som köpt 2 betala för 1.
Så där sket sig den färgen.
Svart är min "michelin" (tjocka/supervarma) vinterjacka från förra året,
en till svart vinterjacka? njaeeaae.
Khaki är min höstjacka som jag för tillfället använder flitigt,
så en till sådan var väl inte heller helt hundra.
Hmmms. Vitt blir smutsigt.
Brunt kanske, men är ingen favoritfärg.
Rosa, rött, blått, gult?! Nej ingen riktig "färgig färg" tack!!

Kruxet nummer två, var tjockleken på jackan.
Inte superdupertjock för en sådan har jag redan,
men jackan måste i vilket fall som helst vara varmare
än min höstjacka!
Annars tappar det väl något av poängen med vinterjacka?
Nåväl igår hittade jag dock en tjusig jacka på nätet som jag föll lite för.
Kanske inte den allra varmaste jackan,
men det var heller inte det jag leta efter.
Dessutom ger det mig ännu en anledning till att shoppa ännu mera
(massa stickade tröjor hihi)
Den är (hoppas jag) iallafall superfin,
så nu har jag precis klickat hem den.
Håller tummarna för att det är en fin beige nyans nu,
sånt kan enligt mig vara lite svårt att se via hemsidan?!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0