Kom på att jag inte är redo för att dö

Det där med att plocka svamp var nog inte min allra bästa idé. Vid närmare eftertanke var jag tvungen att erkänna för mig själv att jag inte vet ett skvatt om svamp. Kunde lika gärna haft ihjäl mig och sambon vilket inte är vad jag strävar efter. Så det fick blåbärsjakt istället! Vi svängde in på första bästa skogsväg och efter ett par ynka meters gång så kryllade det av de små blå! Ibland ska man ha tur. Tur i oturen så kryllade det dessvärre med mygg vilket jag borde räknat med. Men någon liter eller två blev det nog iallafall innan vi gav upp, så nästa gång ska jag smeta in mig i myggmedel från topp till tå! I vilket fall som helst så tycker jag det var väldans trevligt att vi stassarare kom ut en skvätt i skog och mark, detta ska jag lätt göra om snarast! Hittade faktiskt en svamp, ätbar eller ej hade jag dock ingen aning om så den fick bo kvar i skogen.


Kommentarer
Postat av: Rebecka

HA HA HA ja du det är nog lika bra att du håller dig till blåbärsplockning om du inte ser att det där är en giftig svamp, hihihihihi <3

2012-08-07 @ 15:37:22
URL: http://kyrkoplan.se/rebecka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0