En plats att njuta på

Idag fick jag arslet ur och besökte Fröken Bogrens veranda som ligger på väster här i Örebro. Hört så mycket gott om det stället men aldrig tagit mig den extra kilometern från stan. Men idag så mötte jag upp min fina vän Rebecka för en tidig lunch. Kan såhär i efterhand bara hålla med om alla lovord jag hört om detta ställe som är en kombination av både fik och inrednings butik. Jag åt en smörgås bakat på surdeg med chevré och valnötter som var fantastisk god. Bakverken såg fantastiskt goda ut dom med, men då jag försöker bli av med mina sista preggo kilon så hoppade jag över sötsakerna trots att de såg minst sagt läskande ut. Väldigt mysig inredning med vita runda bord och pinnstolar. Det stod färska blommor och ljus på varje bord som verkligen  bidrog till den lugna och trivsamma stämningen. Jag kommer helt klart besöka Fröken Bogrens veranda igen!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0