Tilltalsnamn Tuva

Då var vännen Lillianne och hennes karls barn döpt till Tuva Svea Caroline Saxin. Vilket jag och min andra hälft glatt bevittna. Jag sjöng såklart högt med i diverse psalmer! Eller inte... Ska jag vara ärlig så mima jag inte ens. Men fikabröd mofflade jag glatt i mig. Lider fortfarande av sockerschock, men det var det baske mig värt! Av oss fick liten en kossa att hoppa runt på när hon blivit något äldre och besitter lite mer kunskap i det där med att stå, gå och såklart hoppa. Med andra ord sånt som krävs för att lyckas uppnå målet med denna hoppko. När en annan var liten var det bara en usel rund boll med två "hålla i flärpar"! Någon annan som minns? Världen är sig inte lik längre.. Men i detta fall måste jag erkänna att utvecklingen får tummen upp. Skulle gärna ha en alldeles egen hoppko, men något säger mig att den kon skulle behöva nödslakt asap om jag skulle utsätta stackarn för min tyngd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0