Kaffe och te hörnan

Igår fick jag ett litet pysselinfall. Det hela började med att jag var trött på att koka tévatten på spisen då vi faktiskt har en alldeles prima vattenkokare. Men den har vart minst sagt dumt placerad längst in i ett skåp bakom massa annat bråte. Så på grund av dess idiotiska placering har det tro det eller ej faktiskt vart både smidigare och mindre tidskrävande att koka vatten på oldshool vis. Men nu så fick den flytta fram på bänken bredvid våran beloved nespresso maskin. Sedan gick det av bara farten och det pysslades ihop en alldeles förträfflig liten kaffe och té hörna eller varför inte en varm choklad med marshmallows för den som tycker det kittlar skönast i kistan. Hur som så är jag supernöjd med mitt lilla initiativ och skulle dricka té i tid och otid var och varenda kväll om inte min usla kissblåsa protesterade så förbannat. Men men får väl planera mitt té intag och kasta in handduken i godtycklig tid så ska nog tédrickandet bli en succé utan en massa toaspring även för mig!


Kommentarer
Postat av: Rebecka

ÅÅÅÅH! Mööööjsigt!

2013-01-07 @ 12:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0