Ups and downs i helgen

Om man jämför fredagens kvällsmat med lördagens så vann plockmaten hemma hos Jenny och Ehsan med hästlängder och restaurang Stallyktan borde skämmas. Plockmaten bestod av en massa olika ostar, salami, Parma, bröd som såg ut att vara bakat av Ronjas mamma Lovis m.m. Mina smaklökar hurrade och sällskapet var även det ypperligt! På lördagen var det dags för dejt med hjärtat mitt. Eftersom vi nästintill alltid går till Indigo på våra dejtkvällar så bestämde vi oss för att prova något nytt... Tji fick vi! Tanken var restaurang Kungsgatan, men det var dessvärre fullbokat så vi hamnade på Stallyktan. Ve och fasa. Maten var bedrövlig. Daniel beställde oxfilé medium rare och fick in något som likna en skosula. Mina pommes och hans klyftpotatis var friterade inte bara en minut förlänge. Vad jag kan minnas dom få gånger jag ätit där förr så har det vart gott. Men men även solen har sina fläckar tyvärr? Jag VET att man ska säga till när man får osmaklig mat så får dom chansen att göra om och göra rätt, men vi var vrålhungriga och det var asvarmt på övervåningen där vi satt så vi tugga i oss maten fort och avlägsnade oss sedan bums. Med detta sagt så var dock inte kvällen förstörd utan vi fortsatte glatt kvällen på Loungen med lite vin och öl, väldigt trevlig kväll ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0