Babysteps

Dags att börja tänka på Beach 2014. 
På det viset hinner jag både misslyckas, bli förbannad och ta mig i kragen. Inbillar jag mig. Vill inte att det slutar med att jag skyller min mysmage på graviditeten alldeles för många månader senare. Planen är att börja med lite små förändringar så att jag inte ger upp pga att det helt enkelt blir för mycket på en gång. Först och främst så SKA jag putta barnvagn i skapligt tempo några kilometer dagligen och ändra på min frukost. Träningskort får vänta ett par veckor till. Man ska skynda långsamt efter en förlossning.
Till frukost äter jag helst macka med diverse pålägg. Inte det nyttigaste alternativet. Har länge varvat med yoghurt då det iallafall är lite bättre än det förstnämnda frukost alternativet. Sambon äter havregrynsgröt vilket jag önskar att jag klarade av men det går helt enkelt inte ner. Klistrig konsistens och smaken ska vi inte ens tala om. Har hur som börjat äta Special K gröt istället med äppelmos och kanel vilket faktiskt inte är avskyvärt. Misstänker dock att den innehåller en del socker men det är säkerligen nyttigare än min vanliga frukost? Hoppas jag åtminstone nu när jag inte direkt njuter av min frukost.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0