För att inte bryta en tradition

Pepparkakor går inte att jämföra med saffransbullar som är hästlängder gottigare. Men en jul utan vore skandal. Om sanningen ska fram så tycker jag dessutom att köpe pepparkakor oftast är smarrigare än hembakta. Fast det hör liksom julen till att baka sina egna ändå. Det har iallafall jag gjort varje jul och den traditionen tänker jag inte bryta. Måste dock erkänna att jag fuskar med färdigköpt deg, känns som det kvittar om jag ska vara ärlig. Det luktar liksom hembakt av den också. Nåväl degen kom från Sveas bageri så kanske kanske att den är strået vassare än de massproducerade? Kanske inte. 
Fick bli runda pepparkakor gjorda av ett dricksglas då hjärtformen jag hittade hemma var för stor för glasburken. Nu är det iallafall gjort. 
Pepparkaksbak år 2013 check! 










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0