Ovärderlig pryl

Innan lilleman föddes skaffade man den ena och andra prylen utan att egentligen veta om det skulle komma till användning. Man gick helt enkelt på rekommendationer från höger och vänster. Men det mesta är väldigt individuellt med vad man kan komma att behöva. En sak som jag trodde skulle få ligga och damma utan att komma till egentlig användning var babynestet. En liten "säng" med mjuka kanter. Men Oj så fel jag hade! 
Första nätterna sov liten gott mellan mamma och pappa som även dom vågade somna då risken att rulla över honom minimerades enormt! Sedan har vi dagligen haft honom sovandes i den på soffan utan oro att han ska kunna rulla över soffkanten. Den lilla bädden är så lätt att flytta från rum till rum utan att väcka den lilla, så det är verkligen ett plus. Det har verkligen använts flitigt och han sover som en prins däri. Vill ni köpa ett eget babynest så skulle jag rekommendera att beställa ett hemmasytt sådant av http://carinasuominen.blogg.se 
Dom är verkligen superfina och man kan få välja tyg samt kantband så att man får ett helt efter eget tycke och smak. Annars brukar hon ha ett antal exemplar färdiga om man är ute lite i sista stund. Detta är en perfekt babyshower present om man inte själv väntar smått





Om jag inte redan hade ett skulle jag köpa det blåa direkt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0