Bullbaks fusket

Imorgon är det kanelbullens dag. Igår när jag var på ICA så la jag motvilligt ner en klump jäst i korgen och bad en stilla bön. Hoppades att det skulle dyka upp något viktigt inom en snar framtid som  jag tvunget måste medverka vid under den 4e så jag slipper baka. Tiden började rinna ut såhär dagen innan och jag tänkte så det knaka. Hur skulle jag slippa ur stundande bullbak? Ett evigt väntande på jäsande deg. Fy så trist. 
Men tycker ändå att jag borde ha hembakta bullar dagen till ära imorgon... 
Dilemma! 
Vem kan man alltid lita på i hårda tider som dessa? Jo mamma såklart!
Idag parkerade jag min röv i mammas kökssoffa och där satt jag fint och titta på medan mamma bakade bullar som ett riktigt proffs. Lyx! 
Fick ned mig en stor påse med kanelbullar hem och därmed är morgondagen är räddad. Pjuh!
Jo ok kanske kan kallas fusk då jag inte bakade själv men de är ändå hembakta.
Jag älskar dig mamma, du är verkligen min räddare i nöden. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0