Klädd i päls med gott samvete

Lääääänge har jag letat efter den perfekta pälsen. Inte en riktig sådan!
För mig så var valet mellan fusk och äkta enkelt. Nog för att djurpäls är nog så vackert, men ett rent samvete väger helt enkelt tyngre.  Att hitta en i min smak har inte vart det lättaste då jag snöat in mig på en bild i mitt huvud som jag vet såldes på Monki 2008.. En svart, över rumpan lång med stor mysig luva. Typiskt mig, det ska inte vara lätt inte. Var iofs inne på en vit ett tag också och beställde en från chicy.se förra året men som så många andra gånger så var den för kort i armarna för mina aparmar så den fick skickas tillbaka. Men idag så hittade jag en nästintill likadan som jag ville ha från början efter på Monki!! Tror denna modellen var liiite längre än föregångaren, men yey jag är hur nöjd som helst. 700kr hosta jag gladeligen upp så nu är den min! 





Kommentarer
Postat av: Linda

Ååhh den jackan är såååå fin! Gillar att det är med luva också 😊 såg att detta var typ 1 år sedan du köpte den. Men har kollat runt och försökt hitta en liknande. Hittar dock ingen 😕 undrar om du kanske vet någon bra sida eller något? Tacksam för svar! ☺

Svar: Hittade en liknande modell på bik bok idag med stor Rödluvan luva som jag tycker är sååå fint! Dock inte i "päls". Men om det var just det du var ute efter så kan jag rekommendera att du kollar på chicy.se asos eller nelly. Eller avvakta å kolla om monki får in en liknande i år. Känns lite som deras standard jacka med små ändringar varje år :) lycka till!
Louise

2014-09-22 @ 15:27:49
Postat av: Stina

Hej! Så sugen på en sån här jacka men i min stad finns den inte i butik så tänkte om du har bild med den på dig så att jag kan se lite mer hur det ser ut på i verkligheten? Tacksam för svar ☺️

2016-11-27 @ 22:13:32
Postat av: Stina

Hej! Så sugen på en sån här jacka men i min stad finns den inte i butik så tänkte om du har bild med den på dig så att jag kan se lite mer hur det ser ut på i verkligheten? Tacksam för svar ☺️

2016-11-27 @ 22:13:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0