Quesidillas på mitt sätt

Ikväll lagade jag något jag aldrig gjort förut. Quesidillas! Vilket blev lyckat så nu tänkte jag dela med mig av min version av denna rätt.

Börja med att strimla kyckling filéer rätt smått och krydda med salt och peppar och lite chili, stek på hög värme och när den nästan är klar så har ni i hackad bladspenat och steker någon minut. 

Under tiden blandade jag en skål med crème fraiche (bara såpass att det binder ihop ingredienserna), hackad rödlök, smulad fetaost, soltorkade tomater och kryddor efter tycke och smak. 

Rör sedan ihop detta med kycklingen och spenaten.
Pensla 2st tortillabröd med lite olja på utsidan och ha sedan på röran emellan bröden innan ni steker dom på medelhög värme på vardera sida tills röran i mitten blivit varm, osten smält och bröden blivit gyllenbruna.

Jag serverade med en vitlöksdip samt nachochips. Lycka till och fråga gärna om ni inte förstår mitt röriga recept ✌

Smaklig spis! 




Trackback
RSS 2.0