Fiberhusk lät väl sisådär lockande

Tänk om croissanter med nutella vore en hälsosam frukost. Vore inga fel alls. Men så är det dessvärre inte. Pannkaksfrukost är inte heller fy skam, men knappast det bästa för midjemåttet det heller. Fick syn på ett recept på instagram på kesella plättar. Såg så väldans smaskigt ut på bilden, så bestämde mig för att prova. Ingrediensen fiberhusk lät väl sisådär lockande. Men hör och häpna så var det faktiskt rätt gott. Såpass att jag nog kör på det här i helgen och hoppar över det onyttiga även på lördag. Med lite smarriga frukter till så blir det garanterat riktigt smaskigt. 


Mina vart dock inga tjusiga plättar utan lite mer som blaffor. Huvudsaken är väl att det smaka. Som tillbehör hade jag grekisk yoghurt och något nyttigare sylt. Hade vart nyttigare med bara frukt, men man tager vad man haver. 

Om ni vill prova så kommer receptet här:

1 ägg
100 g kesella eller kvarg 
3/4 msk fiberhusk
1/3 tsk vaniljpulver 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0