Födelsedagskalas med tema

I slutet på maj är jag bjuden på kalas hos min fina vän Elin som fyller år. Hennes fester är alltid i en klass för sig. Massa härliga människor och en lättsam stämning. Bra musik och deras hem är sååå trivsamt, hemtrevligt och personligt med en underbar uteplats samt trädgård. 
Jag och Elin träffades på Espressohouse för första gången när hon skulle provjobba. Hon blev snabbt en sån anställd som gör livet så mycket lättare för mig som chef. Duktig som tusan. Men när hon slutade så var det knappast därför jag sörjde utan jag var orolig för att vi skulle tappa kontakten då vi blivit så goda vänner. Minns att vi stod och snyfta båda två när hon berättade att hon fått jobbet hon sökt. Vi skulle inte längre ses dagligen buhuuu! 
Hon är verkligen en solstråle, en sån man blir så glad av att vara i närheten av. Men vi har behållt kontakten, vilket jag är så glad för. Temat på årets kalas är hattar! Jag som avskyr hattar. Men men hennes önskan är min lag ( iallafall när hon fyller år hehe). 


Nått i den här stilen kan jag väl tänka mig om jag nu måste ha en hattjäkel. Ska bara hitta en sån nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0