Ynklig och mammig

Den enda nässprayen vi hade hemma var en otäck jäkel med menthol. Usch och fy som att mosa upp en näve VICKS tabletter i sprayform i snoken. Gör typ ont och kan inte ens påstå att den är bättre än någon annan neutral variant. 

Har inte längre feber men har fått ont bakom ögonen. Gissar på att det är alla liter snor jag snutit ut som fått bihålorna att svälla. Jag ringer alltid min mamma när jag är ynklig och tycker synd om mig själv. Så även denna gång. Behövde egentligen bara höra "stackars stackars lilla Rosen" (som hon kallar mig) och få lite medicin råd. Men hon erbjöd sig tom. att handla på apoteket samt komma och sällskapa trots smittorisk. Fina fina underbara mamma. Hon är verkligen bäst. Jag klättrar snart på väggarna av att sitta inne, så tänkte även att hon skulle ta ut mig och lilleman på en promenad i omgivningarna. Solen lyser idag och frisk luft mår man sällan sämre av.  


Inne på mitt femte paket näsdukar.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0