Den där Moberg han kan han

I lördags var jag på kräftskiva. Vi hade lite otur med vädret så det blev ändrade planer från takhäng till långbord inomhus. Men vilken kväll vi hade. En riktig toppenkväll trots ordentligt regnväder. Lite skönt faktiskt med frisk luft sådär efter värmen som vart. Nog om väder och vind. Kräftorna dög. Smaken var god men dom var små med stenhårt skal. Pandalus frysta köpte jag då de ändå skulle vara bättre än de andra som fanns att välja på när jag stod där och klia mig i huvudet med kräftrecensioner i mobilen på Coop. Men det kunde kvitta för tillbehören var tipp topp så middagen vart lyckad ändå. Värdinnan Maria hade fixat en kanongod fetasallad med vinegrett, fruktfat, chips, nygräddat bake-off bröd med både hårdost och olika färskostar. Min uppgift kvällen till ära var att baka paj. Har använt mig av Per Mobergs Västerbotten paj recept på samtliga kräftskiva jag vart på tre år i rad nu, vilket alltid är lika uppskattat. Vi avslutade kvällen med att gå till Makeriet och dansa till gamla klassiker som tex "när vi gräver guld" och "det gör ont". Kvällen andades nostalgi så Maria beställde fnissandes in alkoläsk och tequila rose shottar till oss, vilket är något vi drack mer ofta än sällan när vi gick ut som nyblivna 18 åringar. Bartendern flinade lite åt oss som snart fyller tant? när vi bad honom ta ett kort på oss och shotsen. 









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0