Ris och ros till Makeriet

I onsdags åt jag och min kärlek en perfekt romantisk middag ute på restaurang. Bara vi på tu man hand, eller det var planen iallafall. Valet föll på Makeriet som man hört så mycket gott om. Synd att man inte kan boka bord på uteserveringen, men förståeligt. Hur som så hade vi ett bord bokat inne i restaurangen kl 19:30. Fick menyer omedelbums men sen dröjde det nära en halvtimma innan någon tog notis om att vi var redo att beställa för läääängesen, detta enbart för att vi vinkade till oss en servitör där och då annars hade vi väl fortfarande väntat. Jag beställde ett glas vitt till maten men jag var på damernas då servitören kom med en halvfull flaska som var tänkt att provsmakas. Men då lämnades den istället på bordet och i väntan på mig, men ingen uppföljning där i väntan på mat, så jag fick snällt förse mig själv istället. Maten dök upp slutligen upp drygt 50min senare. Måste ändå ge dom tummen upp för just maten som smakade tipp topp! Så kocken får ros medans servitören får ris. Frågade sedan hovmästaren som kom förbi en snabbis hur jag skulle göra med vinet då jag inte visste vad som motsvara ett glas typ. Han bad om ursäkt och sa att dom bjöd på resten av flaskan som kompensation. Tack och bock det var alltid något, men sen måste kommunikation hovmästaren och servitören emellan brustit rejält, för visst hade dom lagt upp två glas vin på notan ändå. Suck. Till råga på allt så satt vi mer eller mindre i knät på bordet bredvid. Inte ett dugg kul då vi ville ut och äta alldeles själva, bara vi två för en gångs skull. Istället får vi i stort sätt dela bord med två tanter och en apträlig karl. Helt omöjligt att inte lyssna till deras dötrista konversation medans vi åt då dom satt sååå ocharmigt nära. 


Efter middagen flyttade vi ut till ett bord på innergården där en vän till oss mötte upp. Vi la vår tråkiga middags upplevelse åt sidan. Njöt istället till fullo av en underbar sommarkväll med fantastiskt sällskap och gott i glasen till ljudet av en glad trubadur. Härligt! Kommer trots allt minnas att kvällen med ett leende. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0