Om man frågar snällt

Igår tog jag mig en sväng till blomsterlandet för att i vanlig ordning unna mig en helgbukett med snittblommor. Har dom senaste veckorna blivit en bukett med tulpaner. Så även denna fredag. Men denna gång valde jag en blandad bukett. 
Tyvärr så är jag personligen inte jätteförtjust i när dom blandar hej vilt bland färgerna utan vill gärna hålla mig lite inom ramarna. 
Hittade en bukett med vita, lila och orangea tulpaner. Tänk om dom orangea hade vart dom där fiiiina rosa stod jag och fundera ett tag medan jag höll i två buntar. Man kanske kan få byta ett par om man ber snällt?? Jag tog mod till mig och fråga. Gissa om jag blev nöjd när dom så snällt fixade det. 
Antar att ingen ville ha en bukett med hälften orangea och hälften rosa så resten tjoffades in i kylen för att säljas som snitt. Det kallar jag service. En dagens tulpan till dom som jobbade på Blomsterlandet Österplan Örebro igår. 




Två rosa tulpaner fick ta plats på handfatet i badrummet då dom var lite krokiga vilket krävde en rejäl kapning på längden. Men det blev perfekt i lillvasen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0