Jag är bra pinsam men den bjuder jag på



Har ni sett hungergames? Om inte gör det! Jag och sambon pratade för en tid sedan om i vilken turordning vi skulle dö om vi hade vart där. Vi har väl aldrig varit så eniga om något. Båda pekade ut mig som #1 att dö utan att blinka. Men jag vill gärna påstå att det vore för att jag är så godhjärtat och inte hade kunnat haft ihjäl någon och inte pga att jag är så fruktansvärt otränad.. 

Nåväl på gymmet imorse (en lördag morgon, jag vet?!) så reflekterade jag över kontrasterna inom dessa väggar. 
En kille lunkade mest runt och försökte se upptagen ut för att kunna instagrama en bild samt tjoffa upp en status på Facebook att han var och tränade, vilket han uppenbarligen inte gjorde. Rent krasst så flyttade han mest någon vikt i viktrummet från det ena hörnet till det andra. 
Sen har vi mig som är lite i mitten. En lönnig motionär kan vi kalla den kategorin. Knappast hunkig men gör ändå sitt bästa och börjar svettas pinsamt fort. 

Tillsist står det en supersolad medelålders kvinna med muskler av stål som bara kör med typ noll procent fett på kroppen. Så jäkla tuff, snacka om hård brud. 

Märker efter en stund att hon hade all anledning att fråga mig om jag käkat blängsylta, såsom jag glodde. Pinsam jag är, min mamma har faktiskt lärt mig att inte glo men det föll tydligen i glömska där och då. Kom på mig själv innan den utstirrade kvinnan upptäckte det dock! Eller? För att försäkra mig om att hon inte skulle tycka jag tittat snett (typiskt brudar att ta det negativt) eller undra om hennes byxor spruckit eller liknande så tänkte jag lite shysst slänga ur mig en komplimang när jag gick förbi och ut från viktrummet. Vi tjejer kan gott bli lite snällare mot varandra tänkte jag. Men där tog hjärncellerna slut. Började nervös svettas men hade bestämt mig för att säga nå snällt. Hör sekunden senare mig själv säga "fan vad snygg du är" varpå hon säger tack och jag kunde inte tyda om hon är uppriktigt glad eller bara flinar då hon inte vet hur hon ska tackla det annars. Say what????? Vad hände med typ "du är en riktig inspiration" eller "bra jobbat" "duktig du är" nä jag ska vara creepy och få det att låta som om jag önskar att hon kunde följa med mig in i duschen. Suck. Hoppas verkligen hon tog det på rätt sätt eller att hon åtminstone tar det som en komplimang. Det kanske gjorde hennes dag? Eller så kommer hon gömma sig bakom maskinerna så fort hon ser mig nästa gång. Tanken var god

Kommentarer
Postat av: Rebecka

"Kommer du hit ofta?" hade också funkat finfint ;) Ne, det är BRA att du sprider komplimanger runtomkring dig- världen behöver mer av den varan! Puss snygging

Svar: Skulle bara fattats den va? Haha
Louise

2014-01-11 @ 13:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0