Passande kaka

Min kära sambo är som jag nämnt förut ett riktigt kakmonster. Han har nämnt fler än en gång att kärleksmums minsann är en klar favorit. Idag på vår 1års förlovningsdag så kändes det inte mer än rätt att baka det till honom. Jovisst är glasyren god men mja inte är det min favorit inte. 


Använde leilas kärleksmums recept med hackad mörk choklad i själva kakan men gjorde en klassisk glasyr baserad på smör, kaffe och florsocker. Kakmonstret är dock inte så förtjust i kokos så fick bli ett gäng med pärlsocker istället. Så nu år frysen full med hans favoritkaka, bakad med kärlek såklart. 4 år har vi hängt ihop nu och jag ser fram emot resten av våra liv tillsammans. Med dig känns livet så enkelt. Kärlek utan trassel. Som att sväva på rosa moln, blir alldeles varm när jag tänker på dig och vilken underbar pappa du är. Du gör mig lycklig. Precis så som kärlek ska vara, okomplicerat. Älskar dig. 

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Vad fint skrivet! Sån kärlek borde verkligen alla människor få uppleva, men dessvärre är det få förunnat, så så härligt att ni uppskattar det och tar tillvara på det! Puss och kram :)

2014-01-06 @ 13:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0