Tack 2013 vi kommer minnas dig med värme

Nyåret firades in med min lilla familj och blivande svärisarna. Sussi lagade heta räkor till förrätt. oxfilé med chevré potatisgratäng och konjaksås till varmrätt. Mumsfillibabba! Att jag aldrig gjort gratäng med chevré i själv?? Ostälskare som jag är! 
I vanlig ordning så spelade vi plump. Jag får dessvärre ta med mig smeknamnet plumpen in i detta år. Tur att det inte är ett lagspel för då skulle jag alltid bli vald sist och få skämmas.
Premiärspelade även vårt nya spel 
Med andra ord som bara legat och dammat dumt nog. Hur kul som helst! Måste bjuda in till spelkvällar oftare!
Sen var det blev dags för desserten som jag gjorde kvällen innan. Toblerone cheescake, mäktig men god! 


Bebisen hade klätt upp sig och verkade kämpa för att inte missa tolvslaget men runt 21 så vann vi nattningskampen


Sen gällde det bara att hålla oss själva vakna också.. Way past our bedtime


Vi lyckades, klockan slog tolv och det skålades i finskumpa som vi fått av pappa Roland när Filip föddes. Tackade för 2013 som föralltid kommer vara det året vi minns med lycka. I januari förlovade vi oss och man trodde lyckan var total. Men i oktober föddes han. Vår lilleman. Då fick jag veta vad sann lycka är. Vi blev en familj.
Det bräcker vi aldrig ❤️ 

Däremot så har många nära och kära haft ett tungt år och jag önskar så att det nya året skänker mer glädje, det förtjänar ni verkligen! 

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Vilket fint inlägg och vilka fina ord som avslutar inlägget...
Ps! Jag kommer gärna på spelkväll! Ds!

2014-01-02 @ 00:17:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0