Inte så jobbigt som man tror

Det här med att röra på fläsket är bara jobbigt att ta sig för. Så fort man bestämt sig och klätt på sig träningskläder så är den där lata känslan förbi, iallafall för mig. När man väl är på g så sprudlar oftast energin och väl påväg hem är man sådär fasligt nöjd. Imorse gav jag mig katten på en morgontur. Då det blir skapligt varmt på dagen nu så var det bara att ge sig iväg direkt innan frukost för att undvika värsta värmeslaget. Har en runda som jag brukar promenera. Men nu lämnade jag grabbarna och vagnen hemma då pappan i familjen har semester och tog på mig springskorna istället. Fasen så tungt det är när man inte sprungit på ett tag. Flåset är inte alls vad det borde. Men jag satte små mål hela vägen. Sprang dit för att sedan gå en bit innan jag sprang en bit till. Nästa gång blir det liiite mer spring i bena än denna gång. Plockade en bukett med ängsblommor när jag var klar påvägen hem. Denna årstid alltså. Älskar den. Att plocka in blommor från naturen är bara för härligt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0