Självplock jordgubbar

Igår hakade vår lilla familj med ett par vänner till stora mellösa för att plocka jordgubbar. Solen sken och jordgubbarna smakade himmelskt. Fanns flera olika sorter men vi fastnade för den sötaste varianten som hette honey nånting och plockade mest a Tog väl knappt en halvtimma att plocka ihop 6l. Hur trevligt som helst och jag hade lätt kunnat stanna hela eftermiddagen. Men kände inte för att ställa mig och pyssla med att göra sylt osv så fick snällt sluta plocka när korgarna var fulla. Frös in drygt hälften efter att jag rensat dom så har man när man ska göra smoothies eller baka paj. Sen tog jag med ett gäng till gårdagens tjejkväll och resten åt D upp. Kommer absolut göra om den utflykten. Ser framför mig när lilleman är så stor att han kutar runt där alldeles knallröd och nersölad av all provsmakning... 









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0