Midsommar 2014

Såhär närmare slutet av juni hade jag om jag ska vara ärlig högre tankar om vädret. Nu i midsommar så fick jag som så många andra slopa sommarklänningen till fördel för en varmare mundering. Jag såg ut som en Michelin gubbe i en alldeles för stor tröja. I slutet av kvällen gav jag upp det finaste jag lyckats få på mig. Mina somriga ballerina. Tänkte att lite sommar kanske det var. Men icke. Lånade min väns mans tjocka sockor och la sedan beslag på min blivandes skor till mina fötters stora glädje. Attans så kallt det var. Som ni kanske kan gissa så tänker jag inte bjuda på någon piffig outfit bild från midsommar. 



Den här bilden var en av få som jag knäppte på hela dagen. Den är tagen i Wadköping där pappa och hans Nina bjöd på lunch och som ni ser fin fin tårta. Solen kikade fram litegrann och korta stunder kunde man ändå ta av sig tröjan och sitta i linne.
På eftermiddagen så blev det grillning hemma hos våra kära vänner Angelica och Cenny. Där fick jag äntligen gosa med deras nyaste familjemedlem Juni 3veckor. Åhhhh så gosigt då! Hon somnade sådär rofyllt i min famn som jag knappt minns att vår lilla faktiskt också gjorde. Tiden går sååå fort. Vi hade så trevligt så midsommarklädda eller ej.

Det var en alkoholfri midsommar till ljudet av barnskratt, så ljuvligt på alla sätt och vis. 2 åringarna är för roliga. Man hörde •prutt• varpå någon frågar lillen -nämen, vad var det som lät? Och får svaret -jag nös! Haha jaja vi säger väl så då.

Nästa år har jag lovat jag mig själv att knäppa några kort samt att göra en midsommarkrans till samtliga i familjen. Eller åtminstone köpa om det då ska vara så kallt som det var nu. Lite tråkigt att det föll i glömska i år. Tänkte inte ens tanken att krypa ur filten och ge mig ut på blomjakt och kransbindning. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0