Lyxfrukost i dubbel bemärkelse

Häromveckan så brummade jag och lilleman iväg hem till moster och lillkusin på morgonkvisten. Systeryster var snabb med att erbjuda frukost och då jag vet att hon är en såndär morgon lyxare så tackade jag genast ja till frukost nummer 2 den morgonen. En annan går oftast upp innan tuppen galer. Inte frivilligt men lilleman råkar vara en morgonpigg bebis till kvällsmammans stora förtret. Nog om det men med det sagt så blir det sällan mer än en kaffe då jag oftast är lite av ett kryss vid den omänskliga tiden på dygnet. Så att bli serverad Lyxfrukost sådär på förmiddagen var verkligen inte fyskam. Supergott bröd med ost och marmelad, latte och brämhults juice, nomnomnom! Inte nog med att det kittla dödskönt i kistan så hade jag som sagt sällskap av min fantastiska syster och de båda små. Dessutom så  sov BÅDA bebisarna passande nog. Ja hör och häpna det händer alltför sällan när det ska ätas. Dom små brukar ha en tendens att slå upp sina blå i samma sekund som man slår sig till bords. Men inte denna morgon. Liiiiivet. Lycka. "What a beautiful morning" (lalallala ni vet ace of base låt?!) hon hade även plockat en charmig liten bukett blomster  som får mig att längta lite efter ett hus på landet, där jag ska plocka äpplen i trädgården. För att sedan baka äppelpaj som ska svalna i fönsterkarmen. Hej välkommen tant louise, det är alltså vad jag drömmen är? 




Det var en mysig morgon, ska nog bjuda in mig där igen på frukost i veckan som kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0