Svårflörtad av en anledning

Vår älskade bebis är oftast en glad kille som har nära till ett skratt. Senaste dagarna har han vart minst sagt svårflörtad, ett leende kommer inte alls lika ofta. Han har dessutom vaknat jätte ledsen ganska omgående efter läggning. Misstänkte en utvecklingsfas eller kanske mardrömmar. Men igår upptäckte hans moster något vasst när han gnagde på hennes finger. Så jo visst det ser ut att vara minst en gadd på g i underkäken. Svårt att se då han helst inte vill visa. Men verkar vara lite röd och svullen i tandköttet där jag tror mig se en liten vit pigg. Lilla plutte har ont! Stackars krake. Någon som har tips?? Att tugga på kallt vill han inte då det är obehagligt... Kall dryck osv har aldrig vart populärt. Vill inte gärna proppa honom med alvedon! 


Leendet som får mitt hjärta att smälta 

Kommentarer
Postat av: Carina

Bitringar/saker är bra då det oftast kliar/värker när tänderna vill upp.
❤️

Svar: Tack snälla men det är en envis krabat här. Köpte någon mojäng som ska massera tandköttet men han tuggar på precis allt förutom sånt som faktiskt är gjort för att tugga på haha
Louise

2014-03-25 @ 21:01:54
URL: http://carinasuominen.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag fick tipset av en barnläkare en gång, flytande Alvedon som masseras på tandköttet där det gör ont. Det funkade hur bra som helst så kan verkligen rekommendera att testa det :)

Svar: Tack snälla för tipset! :)
Louise

2014-03-26 @ 23:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0