En bättre Valborg trots snurrig skalle

Av rubriken att döma kan man tro att jag var på galej på Valborg. Att jag kanske vart lite på pickalurven och blev snurrig av den anledningen. Så var inte fallet. Jag besökte Mariebergs idrottsplan där det var ordnat med majbrasa, mini tivoli samt ponnyridning. Mina grannar skulle nämligen dit med sina barn. Då min bebis är lite liten för att förstå tjusningen med karuseller så lånade jag grannarnas tvååringar och åkte med dom. Hade dock inte räknat med att snurra runt i vad som kändes som hundrafemtioelva varv. Gulp! Åker ju själv aldrig något som snurrar då jag lätt blir åksjuk. Vet inte alls hur jag tänkte. Men barnen såg så förväntansfulla ut så rycktes liksom med i stämningen. Erbjöd mig inte bara att åka med dom utan snarare insisterade på att åka. Föräldrarna verkade rätt nöjda med att slippa åka med ändå. Winwin tänkte jag som framstod som snäll, när jag egentligen var mer exalterad än dom små. Efter x antal varv var det ändå dom små som tyckte det var roligare än mig. Dock så tröttnade även efter överdrivet många varv och ville helst ställa sig upp och hoppa upp och ner i sätena. Nejnejnej man måste sitta i bilen. Titta titta man kan snurra på ratten istället, vad kuuuuuul! Vinka till mamma wiiii. När vi äntligen fick gå av så vinglade jag iväg till brasan. Tog en glutt sen öppnade sig himmelen och vi flydde hem illa kvickt. Men innan dess hann vi ändå med att gotta oss med varmkorv, godis och sockervadd mest för att det liksom hör till. Barnen fick rida också vilket var uppskattat. Filip kastade in handduken innan 19 i vagnen och verkade väl lagom road. Men han fick ändå hänga lite med lillpolarn sin innan han sa natti natti. 









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0