Unnar mig en chokladboll

Just nu sitter jag hos frisören med folie i hela skallen. En mörkare bottenfärg och sen ljusa slingor i längderna. Kommer bli fin fint. Ni ska få se en före och efter bild sen. Passande nog så bokade man en fredagstid så man får känna sig lite helgpiffig och kan unna sig fikan som bjuds utan dåligt samvete. Ska nog be min kära frisör om lite lockar. Ikväll ska jag bara mysa i soffan med en ceasar sallad framför lets dance. Men lockarna brukar hålla i så det blir inte förgäves för imorgon ska jag ut och äta med mina barndoms vänner Maria och Sofia. 


Kokosboll, chokladboll eller delicatoboll. Kärt bakverk har många namn. Vissa gäster på jobbet (espressohouse) envisas med att kalla det för negerboll. Sjukt onödigt kan jag tycka. Då brukar jag alltid rätta dom lite sådär halvt uppenbart -en chokladboll var det ja, varsågod ;)

Pyttsan 

Hur som så kittla denna dödskönt i kistan. Vill ni bli fina i håret och avnjuta en gofika med valbar dryck så besök Sofia Nyvall på salongblonde. Ni kommer inte ångra er. Nu ska jag bläddra i någon skvallerblaska här, återkommer med bilder senare om någon skulle vara nyfiken på resultatet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0