Vad vore staken utan mossa

Naken. Ofullständig. Sorglig. Kal. Vad skulle jag göra utan min mamma? Vår lilla familj var nämligen på mossjakt idag eftersom det var hög tid att fixa iordning adventsljusstaken såhär dagen till ära. Första ljuset skulle tändas till adventsfikat i eftermiddag då mamma, pappa och syster med familj skulle komma på besök. Men vi gick bet på mossan. Typiskt att man ska vara ute i sista sekund. Messade syster och bad henne kika in i en blomsteraffär om dom passerade någon påväg hit. Men dom skulle dessvärre åka bil och inte rulla vagn. Men då kom jag och tänka på mamma som ofta tar i lite i överkant när hon handlar förbrukningsvaror och dylikt. Typ som mossa hoppades jag. Tji fick jag. Men snäll som hon är så tog hon en omväg för adventsfridens skull. Underbar hon är. Fick dessutom en hyacint som jag ska sniffa på fler gånger än normalt. Jag älskar julen och allt som hörtill (minus sill, grisfötter, lutfisk och annat mindre ätbart). 





Lägg märke till mossan som liksom
helt uppenbart är pricken över i'et 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0