Känns lagom förberett

Fick hjälp av min fina mamma och syster att baka bullar till Filips 1års kalas på lördag häromveckan. Dom hade dessutom redan bakat kakor till kalaset. Så hjälpsamma och snälla så jag blir alldeles rörd. Pappa har erbjudit sig att baka tårta men det får vänta tills på fredag. Idag bakade jag hallonmuffins med smuldeg ovanpå i sockersöta pappformar som jag köpte på lagerhaus igår. Min syster och lilla kusinen kom och sällskapade under tiden. Dom var även så snälla och köpte med både hallon och socker påvägen hit. Väldigt shysst då jag precis hade vart och handlade, men lyckats bomma ett par ingridienser. Osötade muffins hade inte ens vart mödan värt, urk! haha 
Funderar på att göra lite chokladdoppade marschmallows dagen till ära också, mest bara för att dom är fina och jag tror dessutom att dom skulle uppskattas av dom yngre gästerna. Nu är det bara lite smådetaljer kvar. Som ytterligare en present, ballonger och plastglas. 




Kommentarer
Postat av: Hemma hos Katta

Åh, såna muffins (typ Leilas med crumble?) är såå jäkla goda. Lite som hallonpaj! =)

Längtar också tills jag får kalaspiffa lite! Nästa vecka är det min tur...

Kram!

Svar: Exakt!! Använde hennes recept, dom är ju sååå goda :p älskar kardemumma. Vad kul! Marscmallows klubbor kan jag varmt rekommendera till kalaset. Uppskattat av stora som små och dessutom superduperenkla att göra, win win med andra ord :)
Louise

2014-10-12 @ 16:14:21
URL: http://www.kattabloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0