Husmor Louise yupp yupp

För ett tag sen så var jag och grannen och pallade äpplen hos hennes svärisar. Fast nu ljög jag, så busiga var vi faktiskt inte utan hade faktiskt fått lov att plocka hur mycket vi ville. De hade otroligt mycket äpplen av fyra olika sorter. 

Jag har snart tagit tillvara på de flesta genom att koka äppelmos till lilleman, bakat en kaka samt torkat ett gäng som är tänkt att ha i müsli. Blir nog ett par pajer på de sista äpplena här i dagarna innan de hinner bli dåliga. Lagom stolt över hur duktig jag vart. Trodde nästan jag tagit mig vatten över huvudet när jag kom hem och insåg hur många jag faktiskt plockat när jag väl la upp dom ur påsarna. Kändes sjukt onödigt om jag skulle behöva kasta, så är ganska nöjd över att så inte blev fallet.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0