Den stora dagen närmar sig

Igår fick vi äntligen nycklarna till vår lokal inför vår stora dag på lördag! Vilken lättnad det var att få sätta igång och köra ut allt bråte som legat i högar här och där i hemmet och tyckts förökat sig nå kolossalt de senaste veckorna. Hejdå du stora klumpiga heliumtub. Hejdå alla matkassar med torrvaror fyllda till bristningsgränsen. Hejdå all dryck som tagit över vårt redan överfulla förråd. Men framförallt hejdå alla matvaror i kylen. Lättnaden att kunna öppna utan rädslan att bli levande begravd av potäter och pastasallad, den  känslan är bra härlig. För några veckor sen satt jag och knåpa ihop 20m vimplar. Fy farao trodde jag skulle avlida innan sista trekanten var fäst. Tack och lov för min fina vän och kollega Julia som tålmodigt hjälpte till och höll humöret uppe. Fina människa så snäll hon är. Det tog verkligen timmar. Där satt hon vacker som alltid i solen vid köksbordet den där veckan då det för en gångs skull faktiskt var sommar ute och pysslade inför min stora dag. Naw sweety!!! Tack vare dig så kunde vi hänga upp fina handgjorda dekorationer igår. Jag är så nöjd med resultatet!! Jag har även pillat och pysslat ihop ett gäng pom poms (tillsammans med min hjälpreda Filip som jag hellre klarat mig utan) även de hängdes upp där igår i takbjälkarna. Idag vaknade jag med en så härlig känsla i kroppen. Läget är under kontroll. Vädret ser lovande ut. Fortsätter hålla tummarna och dansa soldansen ändå för säkerhetskull. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0