Som en liten illbatting

Nog för att jag verkligen gillar att äta sallad till lunch, så måste jag ändå erkänna att jag alltid vart sisådär med att få i mig frukt och grönt. Jag är rätt kinkig när det kommer till mat och det gäller även det gröna. När jag var liten var det sallad, gurka, majs och morötter som fungerade. Allt annat var äckligt som jag så fint uttryckte det. Du kan säga att du inte tycker om, men inte att det är äckligt sa alltid min älskade pappa. Med åren så har jag som tur är utvecklat mina smaklökar och äter bra mycket mer än de få sorterna grönt. Men det där med frukt har jag mer ofta än sällan fått slänga då de blir dåliga innan jag ens tagit ett äpple av 10 i fruktskålen. Detta även fast jag verkligen tycker om frukt, det är ju tom. riktigt gott! Men nu, nuså har jag bestämt mig att få i mig minst 2 frukter om dagen. En till frukost och en som mellanmål (mellanmål är väl även det bra bökigt att få i sig?). Nåväl hur som så har jag utan undantag lyckas med detta under två veckors tid nu! Idag blev mitt fruktintag i flytande form, men även det är såklart godkänt när det är färskpressat utan en massa socker och tillsatser. Smaskens var det oxå! Tur att man har en karl här hemma som köpte en juicecentrifug för en tid sedan vilket jag aldrig själv skulle ha gjort, mest för att den är skrymmande och ingen vidare snygg inredningsdetalj men men. Den har absolut förtjänat sitt uppehälle på en bänkyta i köket trots allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0