Mamma vet bäst

Började dagen med ett lussebak. Häromveckan så sa mamman min att baka gör man bäst med äkta smör och inte med Milda som jag alltid gjort. Eftersom det sägs att "mamma vet bäst" så var det självklart att lyda det rådet. Så nu hoppas jag att dessa bullar blev godare än de jag brukar göra. 
En skvätt mandelmassa inuti gjorde säkerligen susen också!
Dessutom har jag hört att det är standard mjölk som gäller vid bakning. Låter logiskt, desto fetare desto godare typiskt nog. Men men ska man äta bullar så är de aldrig direkt nyttiga så.
Hmmm men nu när man är mamma själv så innebär det kanske hädanefter att även jag vet bäst? Så måste det va! 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0