När man inte kan tänka själv

Tomater är inte direkt någon personlig favorit grönsak. Har precis börjat köpa finkrossade istället för passerade till matlagningen då jag har lite svårt för tomat chunks i maten. På den nivån är det. Att äta en färsk tomat som den är, likt ett äpple är för mig galenskap. Jag skulle aldrig ens äta en bit i min sallad. Tillagad sådan eller ketchup ketchup slinker dock ner. 
Har funderat länge på vad jag ska plantera i mina krukor som inte kolar vippen på vår inglasade balkong i söderläge. Min trötta hjärna kom inte längre i tankegången än kaktus. 
Tur att jag har något klokare vänner som tipsade om bl.a. Tomater. Balkongen får agera växthus. Kanske kan fungera. 


Fler tips på tåliga blommor eller plantor mottages gladeligen! 

(Ska köpa gardiner så de behöver inte stå i starkt solljus men bra om de är värmetåliga växter ändå). 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0