Första dagen tillbaka på jobbet

Sådärja då har den här annars föräldralediga mamman jobbat sin första helg på över ett år. För tillfället så jobbar jag extra på timmar ett tag innan jag återgår till min tjänst som platschef i januari. Kändes förvånansvärt lättsamt och roligt att vara tillbaka på espressohouse. Trodde jag mer eller mindre skulle agera stoppkloss genom att mest hela tiden vara i vägen medans jag kliade mig besvärat i huvudet hela dagarna. Men faktiskt inte. Det satt i ryggraden, lite som att cykla. Har man en gång lärt sig det så tappar man inte den kunskapen i första taget. Skönt det. Fast helt felfritt gick det väl kanske inte. Vågar ändå erkänna att jag spillde både en och två gånger. En kanna frapino igår och en kanna mjölk idag, men men trodde på större missar än så, så jag är helnöjd. Inte bara med min insats utan mest av allt så är jag imponerad över hur min vikarie lyckats sköta mitt jobb. Shopen var så städad och fin så att jag nästan blev lite tårig. Ordning och reda! För att inte nämna tjejerna jag fick jobba med, åhhhh vilka underbara tjejer. Vilka guldkorn som anställts, passar verkligen in i kanon gänget från förr. En sån lättnad. 




Förresten! Ladda ner espressohouse appen och kom in och surpla gratis kaffe vettja! 

Kommentarer
Postat av: Carina

Skönt att det kändes så bra 😊 !

Svar: Tack, det var det :) men att börja jobba heltid och att lilleman ska vara på dagis istället för med mamma känns mindre kul :/
Louise

2014-08-24 @ 21:20:57
URL: http://carinasuominen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0