Färdig med sommaren

Den här gången så välkomnar jag hösten med glädje. Faktiskt ganska mätt på sommaren för den här gången. Känner mig nöjd och färdig med sommaren för i år. Jag har njutit av första sommaren som mamma trots att det inte inneburit just sovmorgon och semester så som man vart van med från tidigare år, men vad vi har haft det härligt! badat, rest, promenerat i skogen ljumma sommarkvällar, haft namngivning där vi bjöd på sommartårta och liten fick smaka för första gången, grillat och umgåtts hos både mina föräldrar, svärföräldrar och syster, fikat och traskat på stan med nära och kära, lekt tills vi vridit oss i skrattattack, många tårar har fällts på lillemans kind av övertrötthet tills han somnat tätt intill, frustrationen har vart ett faktum när enorm vilja krockat med brist på kunskap, vi har busat på öppna förskolan, jagat både mormors och mosters katt, plutte som tidigt i somras knappt satt stabilt numera går längs möbler och tar sig både upp och ner från sittandes till ståendes utan problem, han hasar inte längre utan kryper på alla fyra, tiden bara rusar förbi, framförallt har vi njutit av ledighet i flera veckor tillsammans med kära pappan. Villen sommar det har vart. 

Ser nu fram emot att tända massa ljus, dricka té och mysa ner sig i soffan med en gosig filt och bara koppla av om kvällarna. Att återgå till rutinerna, bland annat komma igång med träningen. Byta till tjocka täcket i sängen. Tillbringa timmar i lekparken iklädd gummistövlar och mysiga stora koftor. Ta promenader i höstsolen och leka bland lövhögarna. Jag tror på den här årstiden med. Brukar vara en riktig mys säsong. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0